Kategorie členské sekce
Osciloskop - efektivní cesta pro zjištění závady
Jedná se o soukromý záznam z mobilního telefonu pořízený spolupořadatelem. Omluvte prosím sníženou kvalitu obrazu a zvuku.
Jedná se o soukromý záznam z mobilního telefonu pořízený spolupořadatelem. Omluvte prosím sníženou kvalitu obrazu a zvuku.
Osciloskop - efektivní cesta pro zjištění závady
Ing. Jiří Blecha zaujal posluchače velmi dobře zpracovanými názornými postupy z praxe.
Na prvním případě, na vozidle Ford Focus I 1,8TDDI, pan inženýr demonstroval, jak důležité je testovat elektrickou silovou soustavu komplexně. Projevy závad byly zejména obtížné studené starty motoru, při více pokusech o start během krátké doby docházelo k vybíjení akumulátoru, jízdy na kratší vzdálenosti zhoršovali závadu, teplé starty byly bez problému.
Pokračování prvního příkladu, který postupně pan Blecha rozkrýval pomocí několika nástrojů paralelní diagnostiky, od běžného multimetru, přes multimetr zátěžový, až k použití digitálního osciloskopu. V rámci diagnostiky byl kontrolován akumulátor (zátěžový test), kontrola žhavicí soustavy (proudový odběr), kontrola dobíjení (napětí akumulátoru při zvýšeném volnoběhu), měření úbytků napětí na silových částech a měření startovacího proudu a napětí akumulátoru osciloskopem.
Pro posluchače jsme měli připravený pracovní sešit, který nabízíme všem zájemcům ke stažení.
Ing. Jiří Blecha zaujal posluchače velmi dobře zpracovanými názornými postupy z praxe.
Na prvním případě, na vozidle Ford Focus I 1,8TDDI, pan inženýr demonstroval, jak důležité je testovat elektrickou silovou soustavu komplexně. Projevy závad byly zejména obtížné studené starty motoru, při více pokusech o start během krátké doby docházelo k vybíjení akumulátoru, jízdy na kratší vzdálenosti zhoršovali závadu, teplé starty byly bez problému.
Pokračování prvního příkladu, který postupně pan Blecha rozkrýval pomocí několika nástrojů paralelní diagnostiky, od běžného multimetru, přes multimetr zátěžový, až k použití digitálního osciloskopu. V rámci diagnostiky byl kontrolován akumulátor (zátěžový test), kontrola žhavicí soustavy (proudový odběr), kontrola dobíjení (napětí akumulátoru při zvýšeném volnoběhu), měření úbytků napětí na silových částech a měření startovacího proudu a napětí akumulátoru osciloskopem.
Pro posluchače jsme měli připravený pracovní sešit, který nabízíme všem zájemcům ke stažení.
Soubory ke stažení