Tento článek navazuje na předchozí články publikované na našem blogu a na stránkách motofocus.cz. Tímto článkem uzavíráme téma diagnostiky žhavících svíček a na závěr připojujeme i lehký kvíz, který prověří Vaše nově nabité znalosti.
Následující seznam odkazuje na jednotlivé chronologicky publikované články. Tímto článkem uzavíráme tuto sérii, která by Vám měla podrobně osvětlit možnosti sériové i paralelní diagnostiky žhavicích svíček.
V závěru článku Diagnostika žhavicích svíček – pokračování byl uveden příklad Škody Octavia II 2.0 TDI s motorem CFHF, kde jsme aktivaci žhavících svíček provedli pomocí testu akčních členů, výběrem položky „Řídící jednotka doby žhavení 1“ v menu „Akční členy“ testeru Bosch KTS 540, zde obr. 1.
Na ukázku bylo provedeno měření napětí AKU a odebíraného proudu žhavící svíčky 1. válce, zde oscilogram 1.
Pozornému čtenáři mohl vrtat hlavou uvedený průběh napětí vs. proudu, zde oscilogram 2
Doba aktivace žhavící svíčky je zjevně kratší, než doba poklesu napětí na akumulátoru. Jak je to možné? Jako nápovědu uveďme, že řídící jednotka doby žhavení má u tohoto vozu samostatné proudové výstupy pro každou žhavící svíčku.
Pro pochopení zmíněného jevu si ukážeme naměřené průběhy u vozu Fiat Doblo Cargo 1.6 Multi Jet, který je také vybaven řídící jednotkou doby žhavení se samostatnými výstupy pro jednotlivé žhavící svíčky. Avšak její aktivaci nelze provést pomocí testu akčních členů, nýbrž díky testu funkcí v menu systému řízení motoru, viz obr. 3.
Po potvrzení výběru „Testu funkcí“ již zmíněná nabídka testu žhavení na obr. 4.
Následuje upozornění pro vypnutí motoru, obr. 5.
Opět budeme měřit napětí i proud pomocí proudových kleští a osciloskopu MTPro, obr. 6.
Záznam měření byl proveden v režimu osciloskop s nastaveným vzorkováním 100KHz, oscilogram 3.
Detailnější rozlišení naměřených průběhů, po zvětšení 10:1, oscilogramy 4 a 5.
Pro ujasnění představy o průběhu aktivace žhavičů řídící jednotkou žhavení jsme provedli měření proudu všech žhavičů najednou, detaily připojení na obr. 7, záznamy měření oscilogramy 6 a 7.
Pokud jste došli až sem, měli byste již dokázat správně odpovědět na otázku položenou v úvodu - proč je doba aktivace žhavící svíčky zjevně kratší, než doba poklesu napětí na akumulátoru u vozu Škoda Octavia 2.0 TDI?….
Za tým fy MOTOR expert s.r.o. a AUTODIAGNOSTIKA KLOC, s.r.o.
Bc. Dalibor Plischke, DiS.
Zodpovězeno 0 z 10 otázek
Otázky:
Kvíz spustíte tlačítkem začít
Je nám líto, tento kvíz smíte vyplnit pouze jednou.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
Abyste mohli vyplnit tento kvíz, nejdřív musíte splnit tenhle:
Odpověděli jste správně na 0 z 10 otázek
Váš čas:
Čas vypršel
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Jakým způsobem lze aktivovat řídící jednotku doby žhavení u vozu Škoda Octavia II 2.0 TDI, CFHF?
Jakým způsobem lze aktivovat řídící jednotku žhavení u vozu Fiat Doblo Cargo 1.6 Multi Jet?
Jaké jsou stanoveny podmínky pro test žhavících svíček (žhavení) u vozu Fiat uvedené specifikace?
Jakým napětím jsou napájeny žhavící svíčky u výše zmíněných vozidel?
K měření napětí žhavicích svíček pomocí osciloskopu potřebujeme?
Jak velký proud protéká žhavící svíčkou při testu pomocí sériové diagnostiky u výše uvedených vozidel?
Jak dlouho probíhá test řídící jednotky žhavení u vozu Škoda uvedené specifikace?
Jak dlouho probíhá test žhavících svíček u vozu Fiat uvedené specifikace?
Jakým způsobem jsou aktivovány žhavící svíčky při testu žhavících svíček u vozu Fiat uvedené specifikace?
Dá se určit pouze z měření celkového proudu závada konkrétní žhavící svíčky u výše uvedených vozidel Škoda a Fiat (za předpokladu správné funkce ECU žhavení a bezvadného přívodního (+) vedení žhavících svíček)?
Pokračováním v prohlížení a používání tohoto webu souhlasíte s našimi zásadami používáním souborů cookies. Více informací
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.